16 mai 2011

Anunţ : Caut oameni de calitate!


Dacă ar exista o publicaţie destul de complexă pentru gusturile mele (ceva cu paginile încărcate de proză şi poezie contemporană, nişte filozofie, puţin ocultism, poate şi urme de S.F., performanţe sportive, dresaj canin, călătorii şi grădinărit)sigur şi-ar găsi loc acolo şi anunţul meu. Dar, cum un asemenea mozaic informaţional, pare coborât dintr-un film S.F., practic, anunţul meu, la fel de absurd, nu va fi publicat niciodată.
Cum ar suna un anunţ ce nu va fi publicat niciodată? "Atenţie! Caut oameni de calitate!". Normal, privind, chiar şi superficial acest anunţ (trebuia să precizez clar de la început că detaşăm acest anunţ de orice câmp semantic al anunţurilor matrimoniale), orice om cu scaun la cap s-ar opri asupra termenului "calitate". Cine poate stabili dacă o persoană este sau nu "de calitate"?Eh, atât timp cât nu există o secţie CTC care să verifice "calitatea" persoanelor, o să îmi permit (câtă nesimţire, aşai?) să delimitez criteriile ce definesc o persoană de "calitate" (în opinia mea, proprie şi absolut personală).
Mi-e greu să precizez exact momentul în care am simţit imboldul de a filtra categoria oameni "de calitate" din rândurile plebei. Probabil imediat ce am constatat existenţa unor oameni care au ceva de spus, dar nu ţin cu tot dinadinsul sau nu sunt remuneraţi ca să o spună (aşa că din start, categoria profesională a politicienilor a căzut, cu excepţiile de riguare). Probabil că am descoperit această categorie în momentul în care am constatat că există doar anumite persoane cu care poţi conversa pe marginea altor subiecte decât vremea de afară, telenovela xzy, români's talentaţi sau rezultatul meciului de aseară de la opt jumate' (nu mă înţelegeţi greşit, iubesc sportul, dar fotbalul comercial mă exasperează), sau viaţa amoroasă a pseudovedetelor. Poate că această categorie am descoperito odată ce am început să frecventez biblioteci, anticariate şi cafenele ieftine, deşi aceste spaţii nu îţi garantează prezenţa unor oameni "de calitate", peste tot există şi rebuturi...
Cel mai sigur, mi-am dorit să desprind acestă categorie de restul, când am dat peste tot felul de grupuri, cluburi, asociaţii de oameni, extrem de diferiţi şi complecşi, dar cu cel puţin un interes comun care, acţionează, să zicem "pro-activi". Adică, pe lângă faptul că au ceva de spus, şi cunoştiinţele necesare pentru a susţine ceea ce spun, nu expun pe taraba din faţa blocului ceea ce deţin, ce tind să-şi caute persoane asemenea lor (excepţie : solitarii), şi să acţioneze în direcţie "obiectului" lor.
Mda, cam ăştia-s oamenii de calitate. Deci, se oferă careva?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasă un comentariu